این روزها، بحث در مورد خوارق و پدیده های ماوراء عادی داغ تر و داغ تر می شود. وسایل ارتباط جمعی ـ بخصوص در کشورهای صنعتی غرب ـ مرتبأ از پدیده های غیر عادی و ماوراء علم مانند بشقاب پرنده، شفای معجزه آسا، ادراکات ماوراء حسی ونظایر اینها سخن می گویند بدون اینکه اجازه باز تاب دیدگاه های انتقادی را بدهند. حتی افراد تحصیل کرده با پیش زمینه ی علمی مدعی شده اند که ارتباط بین زنده و مرده را برقرار کرده اند.
با رشد وحشتناک پدیده ی جهانی شدن سرمایه و خانه خرابی و بی پناهی توده های میلیونی مردم، شماری از انسان های عادی که تلاش و کوشش خویش را در رسیدن به اهداف اولیه شان بی ثمر می یابند، در دام این گونه تبلیغات افتاده اند وبیش از پیش به پدیده های ماوراء عادی جذب شده اند. این موضوع فرصتی طلائی بدست شیادان سود جو داده که با تشکیل نهادها، انجمن ها و کمپانی های عریض و طویل، مردم ساده دل را سرو کیسه کنند و آنان را بیش از پیش در مغاک فقر فرو اندازند. عده ای نیز از روی کنجکاوی به دام این شیادان افتاده اند. دراین زمینه آنقدر کتاب برشته ی تحریر در آمده است که قابل شمارش نیستند.
در این شرایط، فرا روانشناسی به عنوان پلی معرفی شده است که با "بررسی علمی پدیده هائی که طبق مفروضات علمی جاری وجود خارجی ندارند"، باید بین پدیده های عادی و فراعادی پیوند بر قرار سازد. طرفداران فرا روانشناسی بر آ نند که آنجا که علم روانشناسی از تبیین و تشریح پدیده ها در می ماند، سرو کله فرا روانشناسی پیدا می شود.
به نام هستی بخش
چشم دل بازکن که جان بینی آنچه نادیدنی است آن بینی
ستون اصلی بدن بر روی چهار پایة پاکیزگی ، تغذیه . تنفس و انعطاف پذیری برافراشته گردیده که باعث سلامتی کامل بدن می گردد.
( پاکیزگی تن و روان )
برای اینکه به حداکثر ظرفیت ( شناخت ، معرفت ، علم و عمل ) برسید . پلة اول صعود به تکامل ( پاکیزگی تن و روان ) می باشد. مطالب زیر به طور خلاصه همگی برای پاکسازی سموم از کالبد فیزیکی ( تن ) و کالبد اثیری ( روان ) می باشد و تا این دو کالبد انسان از سموم پاک نگردند شخص نمی تواند به شناخت واقعی دست یابد.
الف) پاکیزگی تن:
O حتما همیشه با وضو باشید .
O هیچوقت با جورابهای کثیف مشغول تمرین ، استراحت و مطالعه نشوید.
O به لباس خود عطرطبیعی بزنید ( عطرگل محمدی، یاس ، سنبل و گل مریم )
O مکان زندگی خود را با عود ، عنبر و یا مشک خوش بو نمائید.
O باید تمامی وجودمان همیشه پاکیزه باشد.
ب) پاکیزگی روان
O غیبت نکنید . دروغ نگوئید. تهمت نز نید. دزدی نکنید. افکار منفی را از ذهنتان دور بریزید.
O تمام چیزها را بصورت مثبت ببینید ، مثبت اندیش باشید.
O آتش خشم و انتقام خود را خاموش نمائید. زیرا انرژیهایتان را از دست خواهید داد.
O همه چیز و همه کس را دوست داشته باشید. ( خوبیهای دیگران را ببینید).
O همه چیز و همه کس را ببخشید . ( بدیهای دیگران را به خاطر رضای خداوند متعال ندیده بگیرید).
O با همه با مهر و محبت نیکی کنید.
O در سختیها صبور باشید( سختیها را با صبر و تحمل و شکیبایی آسان نمائید)
O هرکاری را با نام و یاد خداوند متعال شروع کرده و یا خاتمه دهید.
O هر کاری را برای رضای خدا انجام دهید و انتظار تشکر و پاداش را از هیچ کس نداشته باشید.
O هیچ وقت ناامید و مایوس نشوید. به کسی امید نبندید، بجز خداوند متعال که قادر مطلق می باشد.
رسول اکرم (ص ) می فرمایند : خوشا به حال کسی که به بررسی عیب خود مشغول و از جستجوی عیوب دیگران غافل باشد).
هیپنوتیزم : علم خوابگری و ایجاد تمرکز در سوژه, تا حدی که وی به یکی از حالات خلسه فرو رود, که ظاهر آن شبیه به ایجاد خواب است.
هیپنوتیسم : روند و عملکرد یک نفر هیپنوتیست, جهت اعمال خوابگری و تمرکز در سوژه.
هیپنوتیزور : فردی که با ایجاد تمرکز در سوژه, وی را به یکی از حالات خلسه فرو می برد.
هیپنوتیست : هیپنوتیزوری که با ایجاد خوابگری و هیپنوتیست, قصد یک روند و یا اعمال یک فرایند روحی, روانی و یا جسمی را در سوژه دارد.
سوژه : فردی که جهت اعمال فرایندهای هیپنوتیکی و یا هیپنوتراپی و هیپنوآنالیز مورد عمل هیپنوتیزم قرار می گیرد.
هیپنوتیک : حالات مختلف در عملکردها و روندهای هیپنوتیزمی را گویند.
هیپنوز : سوژه ای که با اعمال فرایندهای هیپنوتیکی به حالت خلسه فرو رفته و ظاهر او شبیه به فردی است که خوابیده است.
هیپنوآنالیز ( آنالیز هیپنوتیکی ) : آنالیز و یا کاوش حالات مورد نظر در سوژه هیپنوتیزم شده را گویند.( مثلا شخصی از گربه می ترسد, با هیپنوآنالیز می توان ریشه این ترس را پیدا کرد و از بین برد.)
هیپنوتراپی : اعمال یک سری فرایندهای هیپنوتیکی در سوژه هیپنوتیزم شده در جهت خواسته های مطرح شده او. ( مثلا سوژه خواسته که حافظه اش تقویت شود)
متاهیپنوتیزم ( خودهیپنوتیزم) : ایجاد حالت هیپنوتیزم توسط هیپنوتیزور در خودش جهت اعمال روندهای هیپنوتیکی برای رسیدن به یک هدف مشخص.
آدرهیپنوتیزم ( دگرهیپنوتیزم ) : اعمال هیپنوتراپی و یا هیپنوآنالیز در فرد دیگری به جز خود هیپنوتیزور.
پاراهیپنوتیزم : ایجاد حالات هیپنوتیکی همانند هیپنوآنالیز و یا هیپنوتراپی در سوژه بدون استفاده از تلقین و یا اشیاء واسطه.
پاراهیپنوتیزم بر دو نوع است:
الف ) پسیکوهیپنوتیزم : اعمال خوابگری یا انجام عمل هیپنوتیزم بر روی سوژه با امواج و نیروهای فراحسی هیپنوتیزور.
ب ) تله هیپنوتیزم : انجام عمل هیپنوتیزم بر روی سوژه, از راه دور و بدون حضور سوژه و هیپنوتیزور در کنار یکدیگر.
پاس : انجام یک سری حرکات دست توسط هیپنوتیزور بر روی سوژه, جهت هیپنوتیزم کردن و یا بر روی هیپنوز جهت بیدار نمودن او.
خلسه : حالتی است که هیپنوتیزور در اثر ایجاد تمرکز شدید در سوژه, او را به یک وانهادگی و کرختی شبیه خواب می برد یعنی سوژه را به حالت هیپنوتیزم برده است.حالات خلسه بنا به شدت آن به انواع مختلفی تقسیم می گردند.
دنیای مدیوم ها
منبع: مجله خانواده سبز
برخلاف حدودی که در جهان مادی، انسانها را محدود میکند، در جهان ماورای دنیای ما که حیطه موجودات نامرئی است، هیچ چیز نشدنی نیست. براساس قوانین آن جهانها ساکنان آنها امکاناتی به دست میآورند که برای انسانهای زنده مادی وسوسهبرانگیز است و موجب کشش آنها به سوی موجودات نامرئی (ساکنین جهانهای دیگر) میشود. البته این کشش یک جاذبه نیست همانطور که اینگونه ارتباطات برای انسانها ثمربخش است برای موجودات روحی نیز این ارتباط دارای اثرات و منافعی است.
پدیدههای ناشی از ارتباط و تعامل میان ارواح و انسان بسیار متنوعاند. برخی از این پدیدهها، رویدادهایی هستند که توسط اشخاص دیگر به غیر از مدیوم (مدیوم: کسانی که قادر باشند خود را با ارتعاش سریعتر و بالاتری با قلمروی عرفانی و کالبدهایی که در عالم پس از مرگ زندگی میکنند، تطبیق و تنظیم نمایند، آنها را واسطه نیز مینامند) قابل مشاهده یا شنیدن و یا لمس کردن است. برخی از انواع این پدیدهها: آورش (آورش: غیب کردن شی در جایی و ظاهر کردن آن در جای دیگر)، تجسد، تغییر چهره مدیوم، ساختن اجسام به صورت موقت یا دائمی، نوشتن بدون جوهر و... است. از آنجا که پدیده آورش یکی از جالبترین و هیجانانگیزترین پدیدههای روحی بهشمار میآید به معرفی این پدیده میپردازیم.
پدیده آورش چیست؟
این واژه از لغت فرانسوی ( Apporterآوردن) گرفته شده است. در این پدیده اشیایی از مکانی دیگر خارج از جلسه توسط ارواح برداشته میشوند بهعبارتی غیب میگردند و از موانع مادی چون دیوار و در و پنجره بسته عبور کرده و در داخل جلسه احضار ارواح ظاهر میشوند. اغلب، گزارش شده که این اشیای منتقل شده در موقع ورود داغ هستند. به اشیایی که از جایی غیب میگردند apportو به اشیایی که ظاهر میگردند asport گفته میشود. انواع اشیایی که قابل حمل هستند شامل بسیاری از چیزها میباشند از جمله بدن مدیوم، موجودات زنده و جامدات. بعضی از ارواحی که تا به حال عمل آورش توسط آنها صورت گرفته اظهار کردهاند که تنها قادرند اشیاء را در روی کره زمین جابهجا کنند والبته بعد مسافت و دوری، اهمیتی در عمل آورش ندارد. صاحبنظران و محققان در زمینه وجود ارواح و اتفاقات مربوط به آن، روند انجام عمل آورش را اینگونه توصیف میکنند: این امر از طریق تجزیه اجسام و دوباره شکل گرفتن آنها در مکانی دیگر انجام میشود. نحوه عمل به این صورت است که عامل بهوسیله قدرت فکر خود ماده را که از اتمها تشکیل شده است، در سطحی وسیعتر به نوعی منتشر میکند و آن را به امواج تبدیل می نماید، در این حالت شیء مورد نظر میتواند از میان هر نوع مانع فیزیکی متراکم عبور کند و دوباره با متوقف شدن تمرکز فکر، عامل که اتمها را جدا از هم نگهداشته بود، به شکل اولیه خود، یعنی ماده فیزیکی، درمیآورد. شرح یکی از پدیدههای آورش که در حضور یکی از محققان مکتب روحگرایی بهنام «شودزموند» صورت گرفته بدین قرار است: در این جلسه، 14 نفر بهعنوان شاهد حضور داشتند. «شودزموند» از روح مصری به نام «ردکلارد» میخواهد که یکی از گنجشکهای داخل قفس که در باغ قرار داشت را در جلسه حاضر کند. درب اتاق کاملا بسته بود و عمل آورش گنجشک بهسرعت انجام شد. اتاق کاملا روشن بود و گنجشک توسط افراد حاضر لمس گردید. گنجشک، زنده ولی در حال بیهوشی بود. شودزموند اظهار میکند که بعضی از پرهای گنجشک را برای اطمینان میکند و بعد از آن گنجشک دوباره به قفس برگردانده میشود در حالیکه پرها هنوز در اتاق باقی مانده بود.
دانشمند ایتالیایی (بوزانو) تعریف میکند: در ماه مارس 1904 در منزل دوستی جلسه ارتباط روحی داشتیم. از روحی که با او ارتباط داشتیم خواهش کردم که برای من چند سنگ آتشفشانی را که من در خانهام روی میز تحریرم گذاشتهام در اینجا حاضر کند. در آن هنگام از دهان مدیوم که بیهوش بود گفت: اگر چه نیروی من نزدیک به پایان است با اینهمه این کار را میکنم. آنوقت ما دیدیم مدیوم شروع به انجام حرکاتی نمود که دلالت بر این بود که شیء خواسته شده حاضر شده است. ولی ما صدای افتادن آن سنگها را بر روی زمین نشنیدیم. لذا از روح ناظری که به ما گفته بود آن سنگ را حاضر خواهد کرد، جریان را پرسیدیم او گفت: برای آوردن مقداری از آن سنگها، اقدام کرده و آن را تا همین اطاق هم آورده است. منتها نیروی مدیوم و او به قدری ضعیف شده که حالا قادر به تجسد دادن آن سنگ نیستند. بعد هم گفت نور اطاق را زیادتر کنیم وقتی که ما نور اطاق را زیادتر کردیم دیدیم روی میز لباسها و موی حاضران و فرش اطاق پوشیده از یک لایه غبار آن سنگهای آتشفشانی است. مثل اینکه آن سنگها را کوبیده و تبدیل به گرد کرده بودند. وقتی که به خانهام برگشتم دیدم آن توده سنگ آتشفشانی دست خورده و مقدار زیادی را از آن جدا کردهاند. یعنی به اندازه یک سوم حجم آن را کنده بودند.
گامی دیگر به سمت نامرئی شدن
نوشته : جان شوارتز (John Schwartz) www.nytimes.com
منبع : فریا