• وبلاگ : علم و عرفان
  • يادداشت : دستور لعملي از استاد شوشتري در ايام ربيع العارفين
  • نظرات : 0 خصوصي ، 1 عمومي
  • آموزش پیرایش مردانه اورجینال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + محمد 

    دكتر حسين نواب (پايه گزار دندانپزشكي نوين در ايران)متولد 23 ارديبهشت ماه 1301 در شهرضا، تحصيلات ابتدايي را در شهرضا و تحصيلات متوسطه را در دبيرستان سعدي اصفهان گذراند.
    در خرداد ماه 1325 از دانشکده دندان پزشکي دانشگاه تهران فارغ التحصيل شد و با معدل 33/19 به عنوان شاگرد اول آن دوره معرفي گرديد و در تاريخ 4/12/1325 موفق به اخذ مدال درجه اول علمي شد.
    پس از انجام خدمت وظيفه در اصفهان در سال 1326 درمسابقه دستياري بخش پروتز شرکت نمود و از تاريخ 20/11/1326 به عنوان دستيار در بخش پروتز مشغول خدمت شد.سپس مراحل رئيس درمانگاهي، رئيس درمانگاهي با حق آموزش، تدريس نظري پروتز ثابت، دست تمام، پروتز پارسيل متحرک و در تاريخ 5/3/1336 به سمت دانشياري کرسي پروتز، در تاريخ 15/3/1338 به عنوان رئيس بخش وابسته و از آن تاريخ تصدي کرسي پروتز متحرک را به عهده گرفت و در سال 1344 به مقام استادي پروتز دانشکده دندان پزشکي دانشگاه تهران مفتخر شد.
    در سال 1344 استاد و مدرس پروتز دانشکده دندن پزشکي ملي(شهيد بهشتي) و رئيس آن دانشکده.
    دکتر حسين نواب مبتکر و طراح جامعه دندان پزشکي ايران، بنيانگذار دانشکده دندان پزشکي دانشگاه ملي(دانشگاه بهشتي) و بنيانگذاردندان پزشکي نوين در ايران است.
    تا سال 1324 دندان پزشکان و به عبارت ديگر دندان سازان چه در دستگاه اداري و چه در اجتماع در حد پزشکان حرمت نداشتند به طوري که در شروع استخدام دولتي، دندان پزشکان تحصيل کرده با يک رتبه پايين تر از پزشک استخدام مي شدند و در کليه سازمان هاي اداري حتي در دانشکده دندان پزشکي که از سال 1335 استقلال پيدا کرد، مسئول دانشکده تحت سرپرستي رئيس وقت دانشکده با سمت معاونت فني انجام وظيفه مي کرد و دکتر حسين نواب تونست با تلاش خستگي ناپذير اين تبعيض را از بين ببرد.
    او مردي خوش فکر، مبتکر، پر حوصله و پايبند اصول بود که هيچ گاه هدف خدمت به مردم را از نظر دور نداشت. او دوستي صميمي و مهربان و با گذشت و با صفا بود. او در ايجاد رابطه با اطرافيان استعداد خاصي داشت و نمي خواست کسي را از خود برنجاد.
    دکتر نواب سه دوره (دوره اول و دوم و چهارم) و جمعاً به مدت سه سال و سه ماه و ده روزسمت دبيري جامعه را به عهده داشت و بارها مورد تقدير و تشويق هي?ت مديره هاي بعدي جامعه قرار گرفت ملي هيچگاه حق خدمت صادقانه او ادا نشد.
    دکتر حسين نواب علاوه بر مقالات متعدد در مجله هاي علمي داراي تاليفاتي است که عبارتند از:
    اينله و اونله در سال 1330-طرح ريزي پروتز پارسيل-دست تمام فوري با همکاري دکتر آشوت به صورت پلي کپي-کورون هاي چيني(پلي کپي)-کورون هاي فلزي(پلي کپي)-فرهنگ لغات دندان پزشکي با همکاري دکتر دادمنش-اصول مقدماتي پروتز با همکاري دکتر دادمنش.
    دکتر حسين نواب سرانجام در ششم شهريور ماه 1370 در آمريکا دار فاني را وداع گفت.